...

Hvis du ikke finder svar i FAQ support på dit spørgsmål, så kontakt os. 

 

Mail: airbox@airbox.dk

 

 

Airbox video guides

airbox.video.guide

Kommer snart

Kommer snart

opstart af router

Find netværket på en enhed

4G router vs 5G router

FAQ airbox produkter og support

Internet

Abonnenten kan til enhver tid opsige abonnementsaftalen til udløb af måneden for opsigelse.

Airbox henstiller til at abonnentens opsigelse i videst muligt omfang sker skriftligt. Airbox vil bekræfte opsigelsen skriftligt.

Airbox kan opsige abonnementsaftalen uden varsel, hvis abonnentens forbindelse til de leverede tjenester er afbrudt som følge af abonnentens misligholdelse.

Såfremt abonnenten opsiger sit abonnement, skal abonnenten, for egen regning returnere det udstyr, som udbyder har stillet til rådighed for abonnenten som ledi denne abonnementsaftale, i dette tilfælde modem/router. Returneringen skal ske til udbyders adresse, emballeret og i ubeskadiget stand. Returneringen skal ske senest 5 arbejdsdage efter abonnementets ophør. Udbyder er berettiget til at opkræve erstatning samt et gebyr af abonnenten, såfremt udstyret ikke modtages eller er beskadiget ved modtagelsen.

 

Vi kan desværre ikke opsige dit nuværende internet abonnement, den øvelse skal du selv udføre. 

Husk at få bekræftet opsigelsen, samt dato for ophør.  

 

Årsagen er ret simpel, nemlig at vi downloader langt mere end vi uploader.  

Internetudbyderne har derfor prioriteret at levere højere download hastigheder. 

Det skyldes bl.a at mange brugere primært anvender internettet til at downloade indhold, såsom streaming, filer, og          

webbrowsing, hvorimod upload primært bruges til at dele indhold og arbejde – hvilket er mindre krævende. 

Derfor vil en upload hastighed på 10-20Mbit ofte være rigeligt til en gennemsnitlig husstand. 

Kun online spil, afsendelse af store videofiler o.lign. kan medføre et større upload behov.   

Vi tilbyder hjælp til test af standard funktioner = kablet netværk (LAN) og trådløst netværk (WiFi)

Det skyldes ofte at WiFi skal opdeles i to separate bånd = 2,4GHz og 5GHz. 

Dette ændres ved at logge på routerens kontrolpanel, via IP adressen og password, som står på router mærkat. 

Herefter optræder to forskellige WiFi navne, med samme kode og der kan manuelt vælges WiFi på den enkelte enhed. 

Årsagen er at nogle apparater har problemer med at fastlåse det rette WiFi bånd, fra et kombineret signal. 

Opdeling til 2 WiFi bånd giver muligheden for et manuelt valg, hvilket er meget stabilt. 

Vi ser bl.a udfordringer på: Smart TV, Sonos Audio, varmepumper, plænerobotter, EL bil ladere, alarmer, PC og printere. Fælles er at mange producenter kræver 2,4GHz WiFi til deres udstyr, for at sikre en mere stabil opkobling. 

2,4GHz WiFi rækker nemlig længere end 5GHz WiFi.  

Visse enheder kan kræve en genstart og/eller en fabriks indstilling for at tilkoble et nyt netværk. 

Det er helt normalt og kun en “førstegangs øvelse” at få på plads.   

Umiddelbart ja. Vi har mange online spillere på vores internet, som spiller på PC og spillekonsoller, uden problemer. 

Har man en god 5G forbindelse, så vil hastigheder og svartider være på et niveau som tilfredsstiller de fleste. 

Ved behov for meget høje upload hastigheder, mange brugere, fast IP adresse og lignende, så anbefaler vi hellere en god fiberforbindelse.    

Nej, vi kan desværre ikke tilbyde en fast IP adresse. 

Mobil

Vi tilbyder ikke betaling, donationer o.lign. via SMS på mobilen. Vi tilbyder ikke forbrug ud over pakken, da dette vil øge priserne generelt, grundet ekstra administration. Hvis man alligevel forsøger, vil der som regel henvises til andre betalingsformer, hjemmesider osv. som kan erstatte behovet. Henvisning sker via SMS. 

Ja, du kan se din dækning i dette link: roaming.

Bestilling

Det vil fremgå af den mail du modtager, når vi har sendt det bestilte produkt. Ellers kontakt support på 50 10 12 13.

Der er gratis forsendelse ved bestilling.

Forsendelse

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Returret

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Opsigelse

Abonnenten kan til enhver tid opsige abonnementsaftalen til udløb af måneden for opsigelse.

Airbox henstiller til at abonnentens opsigelse i videst muligt omfang sker skriftligt. Airbox vil bekræfte opsigelsen skriftligt.

Airbox kan opsige abonnementsaftalen uden varsel, hvis abonnentens forbindelse til de leverede tjenester er afbrudt som følge af abonnentens misligholdelse.

Såfremt abonnenten opsiger sit abonnement, skal abonnenten, for egen regning returnere det udstyr, som udbyder har stillet til rådighed for abonnenten som ledi denne abonnementsaftale, i dette tilfælde modem/router. Returneringen skal ske til udbyders adresse, emballeret og i ubeskadiget stand. Returneringen skal ske senest 5 arbejdsdage efter abonnementets ophør. Udbyder er berettiget til at opkræve erstatning samt et gebyr af abonnenten, såfremt udstyret ikke modtages eller er beskadiget ved modtagelsen.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Kurv0
Der er ingen produkter i kurven!
Fortsæt med at handle
0